no images were found
ROBOTY DO ROBOTY!
Programowanie staje się dziś ważnym trendem w edukacji. Do nauki programowania można wykorzystać wiele elementów powszechnie obecnych w przedszkolach i szkołach, na przykład układanki typu sudoku czy klocki. Nauczyciele naszej szkoły od tego roku wykorzystują maty edukacyjne i wprowadzają kodowanie na dywanie.
Maty idealnie sprawdzają się do wszystkich aktywności z wykorzystaniem kolorowych kubeczków, obrazków, cyfr, liter, figur, strzałek i …….OzoBotów. Małych, ale bardzo inteligentnych robotów- zdobywców tytułu Zabawka Roku 2016 w Polsce.
OzoBoty zabierają dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów dzieci (w wieku od 6 lat) programują zadania, które wykonuje robot. Ilość zabawy i nauki jest nieograniczona. Mała błyskająca światełkami kuleczka, poruszająca się po kartkach podbiła od razu serca dzieciaków i nauczycieli. Wzbudza tyle dobrych emocji, pomaga nam na wielu zajęciach.
Trudno opisać ile radości maluje się na dziecięcych buziach, gdy robot rozbłyskuje zaplanowanym przez nie kolorem światła, równiutko pokonuje trasę, zatrzymuje się we wskazanych miejscach, tańczy i zawraca. Kiedy już się uda dopracować trasę, to każdy chce, aby robot pokonywał ją wielokrotnie. Nie ma biegania do toalety, picia ani podjadania. Nikomu nie nudzi się obserwowanie kolejnej rundy. Z wypiekami na twarzy dzieci odkrywają znaczenie słów: pauza, turbo, rotacja, tornado itp.
Niedługo do OzoBotów dołączą dwa Photony. Pierwsze na świecie interaktywne roboty, które „rozwijają się razem z dzieckiem”, pomagają najmłodszym poprzez zabawę i rywalizację nauczyć się logicznego myślenia, podstaw programowania, szybkiego podejmowania decyzji, ale też tzw. umiejętności miękkich. Już słyszymy ten jęk zachwytu!
Korzyści z zastosowania nowoczesnych technologii ogromne.
Radość dzieci uczestniczących w zajęciach, ich uśmiech, motywacja i tempo rozwoju- bezcenne!
Zanim dzieci zapoznały się z kodowaniem i programowaniem, nauczyciele uczestniczyli w różnych szkoleniach z tego zakresu.
no images were found
no images were found
https://www.facebook.com/SpolecznaWejherowo/videos/1452698994826083/
2018/2019
Uczymy dzieci programować
Ogólnopolski Program Edukacyjny –
Edycja III
Zadanie 2
W marcu jak w garncu.
no images were found
Zadanie 1
Już blisko wiosna!
no images were found
Edycja II
Zadanie 9
Portrety Babci i Dziadka
no images were found
Zadanie 8Wesołych Świąt!
no images were found
Zadanie 7Świąteczne Aniołki
no images were found
Zadanie 6100-lecie Odzyskania Niepodległości
no images were found
Zadanie 5Code Week z matą do kodowania
no images were found
Zadanie 4Code Week z ozobotem
no images were found
Zadanie 3Ulubione zabawki, ulubione zabawy
Zadanie 2
Dary jesieni
no images were found
Zadanie 1
Oto ja!
no images were found
2017/2018
Uczymy dzieci programować
Ogólnopolski Program Edukacyjny –
Edycja I
Podsumowanie programu.
Przez ostatnie miesiące tydzień po tygodniu uczyliśmy dzieci programować. Honorowy patronat nad programem objęli:
- Lubelski Park Naukowo Technologiczny,
- Prezydent Miasta Lublina,
- Kuratorium Oświaty w Lublinie,
- Kuratorium Oświaty w Poznaniu,
- Mazowiecki Kurator Oświaty,
- Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Gdańsku.
ZADANIE 14
W świecie bajek, baśni i… wyobraźni
no images were found
ZADANIE 13
Dzień Dziecka idealnie zaprogramowany
no images were found
ZADANIE 12
Bukiet kwiatów dla mamy
no images were found
no images were found
ZADANIE 11
Ozoboty na łące
no images were found
no images were found
ZADANIE 10
Nasza flaga
no images were found
ZADANIE 9
Wędrówka po Polsce
no images were found
ZADANIE 8
Dzień Ziemi
no images were found
ZADANIE 7
Wiosna w ogrodzie
ZADANIE 6
Wiosna z robotami
no images were found
ZADANIE 5
Tulipany
no images were found
ZADANIE 4
Symbole olimpiady sportowej.
no images were found
ZADANIE 3
Koty, kotki, koteczki.
no images were found
ZADANIE 2
Dwa serca osobno a jednak razem.
no images were found
ZADANIE 1
Zimowa czapka i szalik.
no images were found
***********************************************
Lekcja otwarta dla studentów pedagogiki Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni
no images were found
no images were found
***********************************************
Kodowanie na dywanie – fajna nauka klasy 1 a przez zabawę.
no images were found
Pierwsze koty za płoty – klasa 2 koduje.
no images were found
Kodowanie na dywanie-gra w statki.
no images were found
Kodowanie na dywanie – gra matematyczna.
no images were found
Kodowanie na małym dywanie.
no images were found
***********************************************
Gra Run Marco – kolejna propozycja nauki kodowania z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.
no images were found
Kodowanie na małym ekranie.
no images were found
***********************************************
Pierwsze bardzo udane spotkanie klasy 1a z ozobotkami.
no images were found
Ozobotki zawitały do klasy 1b.
no images were found
Ozobotki na zajęciach logopedycznych.
no images were found
Wspólne programowanie klas pierwszych.
no images were found
Ozobotki na zajęciach u najmłodszych.
no images were found
***********************************************
Photon – klasy pierwsze programują nowego robota.
no images were found
Kolejne lekcje programowania.
no images were found