no images were found

ROBOTY DO ROBOTY!

Programowanie staje się dziś ważnym trendem w edukacji. Do nauki programowania można wykorzystać wiele elementów powszechnie obecnych w przedszkolach i szkołach, na przykład układanki typu sudoku czy klocki. Nauczyciele naszej szkoły od tego roku wykorzystują maty edukacyjne i wprowadzają kodowanie na dywanie.

Maty idealnie sprawdzają się do wszystkich aktywności z wykorzystaniem kolorowych kubeczków, obrazków, cyfr, liter, figur, strzałek i …….OzoBotów. Małych, ale bardzo inteligentnych robotów-  zdobywców tytułu Zabawka Roku 2016 w Polsce.

OzoBoty zabierają dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów dzieci (w wieku od 6 lat) programują zadania, które wykonuje robot. Ilość zabawy i nauki jest nieograniczona. Mała błyskająca światełkami kuleczka, poruszająca się po  kartkach podbiła od razu serca dzieciaków i nauczycieli. Wzbudza tyle dobrych emocji, pomaga nam na wielu zajęciach. 

Trudno opisać ile radości maluje się na dziecięcych buziach, gdy  robot rozbłyskuje zaplanowanym przez nie kolorem światła, równiutko pokonuje trasę, zatrzymuje się we wskazanych miejscach, tańczy i zawraca. Kiedy już się uda dopracować trasę, to każdy chce, aby robot pokonywał ją wielokrotnie. Nie ma biegania do toalety, picia ani podjadania. Nikomu nie nudzi się obserwowanie kolejnej rundy. Z wypiekami na twarzy dzieci odkrywają znaczenie słów: pauza, turbo, rotacja, tornado itp.

Niedługo do OzoBotów dołączą dwa Photony. Pierwsze na świecie interaktywne roboty, które „rozwijają się razem z dzieckiem”, pomagają najmłodszym poprzez zabawę i rywalizację nauczyć się logicznego myślenia, podstaw programowania, szybkiego podejmowania decyzji, ale też tzw. umiejętności miękkich. Już słyszymy ten jęk zachwytu!

Korzyści z zastosowania nowoczesnych technologii ogromne.

Radość dzieci uczestniczących w zajęciach, ich uśmiech, motywacja i tempo rozwoju- bezcenne!

Zanim dzieci zapoznały się z kodowaniem i programowaniem, nauczyciele uczestniczyli w różnych szkoleniach z tego zakresu. 

no images were found

no images were found

https://www.facebook.com/SpolecznaWejherowo/videos/1452698994826083/

 

2018/2019

Uczymy dzieci programować 

Ogólnopolski Program Edukacyjny –

Edycja III

Zadanie 2

W marcu jak w garncu.

no images were found

Zadanie 1

Już blisko wiosna!

no images were found

Edycja II

Zadanie 9

Portrety Babci i Dziadka 

no images were found

Zadanie 8

Wesołych Świąt!

no images were found

Zadanie 7

Świąteczne Aniołki 

no images were found

Zadanie 6

100-lecie Odzyskania Niepodległości

no images were found

Zadanie 5

Code Week z matą do kodowania

no images were found

Zadanie 4

Code Week z ozobotem

no images were found

Zadanie 3

Ulubione zabawki, ulubione zabawy 

Zadanie 2

Dary jesieni 

no images were found

Zadanie 1 

Oto ja!

no images were found

 

2017/2018

Uczymy dzieci programować 

Ogólnopolski Program Edukacyjny –

Edycja I

Podsumowanie programu.

Przez ostatnie miesiące tydzień po tygodniu uczyliśmy dzieci programować.  Honorowy patronat nad programem objęli: 

  • Lubelski Park Naukowo Technologiczny, 
  • Prezydent Miasta Lublina, 
  • Kuratorium Oświaty w Lublinie, 
  • Kuratorium Oświaty w Poznaniu, 
  • Mazowiecki Kurator Oświaty, 
  • Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Gdańsku. 
W pierwszej edycji programu trwającej od 1 lutego 2018 r. do 22 czerwca 2018  r. wzięło udział ponad 1600 nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, edukatorów oraz 40 000 dzieci.
Dzieci uczyły się logicznego, algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, eksperymentowania i szukania najbardziej optymalnych rozwiązań. Była to przede wszystkim praca zespołowa, bo razem można więcej. Na koniec każde dziecko otrzymało dyplom. 
 

 

ZADANIE 14

W świecie bajek, baśni i… wyobraźni

no images were found

ZADANIE 13

Dzień Dziecka idealnie zaprogramowany

no images were found

ZADANIE 12 

Bukiet kwiatów dla mamy 

no images were found

no images were found

ZADANIE 11

Ozoboty na łące 

no images were found

no images were found

ZADANIE 10 

Nasza flaga 

no images were found

ZADANIE 9 

Wędrówka po Polsce 

no images were found

ZADANIE 8

Dzień Ziemi 

no images were found

ZADANIE 7

Wiosna w ogrodzie 

ZADANIE 6 

Wiosna z robotami 

no images were found

ZADANIE 5

Tulipany 

no images were found

ZADANIE 4

Symbole olimpiady sportowej.

no images were found

ZADANIE 3

Koty, kotki, koteczki. 

no images were found

ZADANIE 2

Dwa serca osobno a jednak razem. 

no images were found

ZADANIE 1 

Zimowa czapka i szalik. 

no images were found

 

***********************************************

 

Lekcja otwarta dla studentów pedagogiki Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni 

no images were found

no images were found

***********************************************

 

Kodowanie na dywanie – fajna nauka klasy 1 a  przez zabawę.

no images were found

Pierwsze koty za płoty – klasa 2 koduje.

no images were found

Kodowanie na dywanie-gra w statki.

no images were found

Kodowanie na dywanie – gra matematyczna.

no images were found

Kodowanie na małym dywanie.

no images were found

***********************************************

 

Gra Run Marco – kolejna propozycja nauki kodowania z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.

no images were found

Kodowanie na małym ekranie.

no images were found

***********************************************

 

Pierwsze bardzo udane spotkanie klasy 1a z ozobotkami.

no images were found

Ozobotki zawitały do klasy 1b. 

no images were found

Ozobotki na zajęciach logopedycznych.

no images were found

Wspólne programowanie klas pierwszych. 

no images were found

Ozobotki na zajęciach u najmłodszych. 

no images were found

***********************************************

 

Photon – klasy pierwsze programują nowego robota. 

no images were found

Kolejne lekcje programowania.

no images were found