ROBOTY DO ROBOTY!

Programowanie staje się dziś ważnym trendem w edukacji. Do nauki programowania można wykorzystać wiele elementów powszechnie obecnych w przedszkolach i szkołach, na przykład układanki typu sudoku czy klocki. Nauczyciele naszej szkoły od tego roku wykorzystują maty edukacyjne i wprowadzają kodowanie na dywanie.

Maty idealnie sprawdzają się do wszystkich aktywności z wykorzystaniem kolorowych kubeczków, obrazków, cyfr, liter, figur, strzałek i …….OzoBotów. Małych, ale bardzo inteligentnych robotów-  zdobywców tytułu Zabawka Roku 2016 w Polsce.

OzoBoty zabierają dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów dzieci (w wieku od 6 lat) programują zadania, które wykonuje robot. Ilość zabawy i nauki jest nieograniczona. Mała błyskająca światełkami kuleczka, poruszająca się po  kartkach podbiła od razu serca dzieciaków i nauczycieli. Wzbudza tyle dobrych emocji, pomaga nam na wielu zajęciach. 

Trudno opisać ile radości maluje się na dziecięcych buziach, gdy  robot rozbłyskuje zaplanowanym przez nie kolorem światła, równiutko pokonuje trasę, zatrzymuje się we wskazanych miejscach, tańczy i zawraca. Kiedy już się uda dopracować trasę, to każdy chce, aby robot pokonywał ją wielokrotnie. Nie ma biegania do toalety, picia ani podjadania. Nikomu nie nudzi się obserwowanie kolejnej rundy. Z wypiekami na twarzy dzieci odkrywają znaczenie słów: pauza, turbo, rotacja, tornado itp.

Niedługo do OzoBotów dołączą dwa Photony. Pierwsze na świecie interaktywne roboty, które „rozwijają się razem z dzieckiem”, pomagają najmłodszym poprzez zabawę i rywalizację nauczyć się logicznego myślenia, podstaw programowania, szybkiego podejmowania decyzji, ale też tzw. umiejętności miękkich. Już słyszymy ten jęk zachwytu!

Korzyści z zastosowania nowoczesnych technologii ogromne.

Radość dzieci uczestniczących w zajęciach, ich uśmiech, motywacja i tempo rozwoju- bezcenne!

Zanim dzieci zapoznały się z kodowaniem i programowaniem, nauczyciele uczestniczyli w różnych szkoleniach z tego zakresu. 

https://www.facebook.com/SpolecznaWejherowo/videos/1452698994826083/

 

2018/2019

Uczymy dzieci programować 

Ogólnopolski Program Edukacyjny –

Edycja III

Zadanie 2

W marcu jak w garncu.

Zadanie 1

Już blisko wiosna!

Edycja II

Zadanie 9

Portrety Babci i Dziadka 

Zadanie 8

Wesołych Świąt!

Zadanie 7

Świąteczne Aniołki 

Zadanie 6

100-lecie Odzyskania Niepodległości

Zadanie 5

Code Week z matą do kodowania

Zadanie 4

Code Week z ozobotem

Zadanie 3

Ulubione zabawki, ulubione zabawy 

Zadanie 2

Dary jesieni 

Zadanie 1 

Oto ja!

 

2017/2018

Uczymy dzieci programować 

Ogólnopolski Program Edukacyjny –

Edycja I

Podsumowanie programu.

Przez ostatnie miesiące tydzień po tygodniu uczyliśmy dzieci programować.  Honorowy patronat nad programem objęli: 

  • Lubelski Park Naukowo Technologiczny, 
  • Prezydent Miasta Lublina, 
  • Kuratorium Oświaty w Lublinie, 
  • Kuratorium Oświaty w Poznaniu, 
  • Mazowiecki Kurator Oświaty, 
  • Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Gdańsku. 
W pierwszej edycji programu trwającej od 1 lutego 2018 r. do 22 czerwca 2018  r. wzięło udział ponad 1600 nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, edukatorów oraz 40 000 dzieci.
Dzieci uczyły się logicznego, algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, eksperymentowania i szukania najbardziej optymalnych rozwiązań. Była to przede wszystkim praca zespołowa, bo razem można więcej. Na koniec każde dziecko otrzymało dyplom. 
 

 

ZADANIE 14

W świecie bajek, baśni i… wyobraźni

ZADANIE 13

Dzień Dziecka idealnie zaprogramowany

ZADANIE 12 

Bukiet kwiatów dla mamy 

ZADANIE 11

Ozoboty na łące 

ZADANIE 10 

Nasza flaga 

ZADANIE 9 

Wędrówka po Polsce 

ZADANIE 8

Dzień Ziemi 

ZADANIE 7

Wiosna w ogrodzie 

ZADANIE 6 

Wiosna z robotami 

ZADANIE 5

Tulipany 

ZADANIE 4

Symbole olimpiady sportowej.

ZADANIE 3

Koty, kotki, koteczki. 

ZADANIE 2

Dwa serca osobno a jednak razem. 

ZADANIE 1 

Zimowa czapka i szalik. 

 

***********************************************

 

Lekcja otwarta dla studentów pedagogiki Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni 

***********************************************

 

Kodowanie na dywanie – fajna nauka klasy 1 a  przez zabawę.

Pierwsze koty za płoty – klasa 2 koduje.

Kodowanie na dywanie-gra w statki.

Kodowanie na dywanie – gra matematyczna.

Kodowanie na małym dywanie.

***********************************************

 

Gra Run Marco – kolejna propozycja nauki kodowania z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.

Kodowanie na małym ekranie.

***********************************************

 

Pierwsze bardzo udane spotkanie klasy 1a z ozobotkami.

Ozobotki zawitały do klasy 1b. 

Ozobotki na zajęciach logopedycznych.

Wspólne programowanie klas pierwszych. 

Ozobotki na zajęciach u najmłodszych. 

***********************************************

 

Photon – klasy pierwsze programują nowego robota. 

Kolejne lekcje programowania.