2019/2020

ETAP 1 

KORZYSTANIE Z INFORMACJI

Zadanie 1 – Bałagan w encyklopedii internetowej

Cześć to klasa druga! Po raz pierwszy uczestniczyliśmy w zajęciach z MegaMisji. Byliśmy bardzo ciekawi co nas czeka. Na początek Psotnik wyrządził nam psikusa…nie mogliśmy włączyć naszej tablicy!Jednak nie poddaliśmy się i pierwszy raz wygraliśmy z Psotnikiem. Miło nam było poznać Julkę i Kubę. Na pewno miło będziemy razem spędzali czas. My chętnie pomożemy im rozwiązać wszystkie zadania. Dziś poznaliśmy różne źródła informacji. Okazało się, że jest ich całkiem sporo. Wiemy już co mamy zrobić gdy będziemy chcieli kupić nowego zwierzaka albo inną rzecz. Już nie możemy doczekać się następnych zajęć. Pozdrawiamy:-)

no images were found

 

Zadanie 2 – Dzielni poszukiwacze informacji 

To były zajęcia pełne ciekawych informacji. Dzieciom bardzo spodobał się pomysł zapoznania się z tak nieznanymi dla nich miejscami jak z Sycylia i Islandia. Po zapoznaniu się z temperaturą danego miejsca stwierdziły, że nigdy nie pomyślałyby, aby na Islandię zabrać ciepłe rzeczy! Stwierdziły, że bardzo ważne jest to, aby znaleźć w różnych źródłach informacji ciekawostki o mieście czy kraju do którego się wybieramy. Zaczęło nam też burczeć w brzuchach, jak zapoznaliśmy się ze specjałami kuchni. Trudna to była decyzja, jednak w wyborach zwyciężyła Sycylia!

no images were found

 

Zadanie 3 – Złapiemy Psotnika – prawda czy fałsz?

Dzieci były bardzo zaciekawione co czeka je na kolejnym spotkaniu z Julką i Kubą. Super poradziły sobie z odpowiedziami na pytania! Przy niektórych odbyła się prawdziwa dyskusja! Rozmawialiśmy też przy okazji pasty Bieluszek na temat reklamy – jaki ma wpływ na nas. To były bardzo wartościowe zajęcia:-)

no images were found

 

ETAP 2 

DZIECKO W ŚRODOWISKU MEDIALNYM

Zadanie 1 – Przedstaw się Psotnikowi

Wydawałoby się, że przedstawianie się i mówienie o sobie to taka prosta sprawa a jednak nic bardziej mylnego! Byłam bardzo ciekawa jak poradzą sobie uczniowie z opisem samego siebie, tego, co ich interesuje. Najpierw nieśmiało przystąpili do pracy. Zastanawiali się jakie rzeczy powinni napisać. Jednak później wspaniale poradzili sobie z wyzwaniem! Dzieci opisywały zarówno cechy swojego charakteru jak i to, w czym są dobra, czym lubią się zajmować. Bardzo ucieszyłam się, gdy zobaczyłam przez dzieci wymyślone nicki i awatary. Były naprawdę kreatywne:-)

no images were found

 

Zadanie 2 – Akcja – komunikacja czyli na ratunek Psotnikowi 

Mogło by się wydawać, że zasady komunikacji są takie łatwe, ale czy na pewno? Na zajęciach dzieci zostały podzielone na drużyny: sms, mail, rozmowa telefoniczna i bezpośrednia rozmowa. Każda grupa miała za zadanie odpowiedzieć czy przeczytane zasady komunikacji dotyczą się danej grupy czy może nie. Między uczniami często dochodziło do dyskusji na temat poprawnej odpowiedzi a nawet nieraz do sporów. Mimo wszystko każda grupa świetnie sobie poradziła z pytaniami!

no images were found

 

Zadanie 3 – Szanowny Panie Psotniku, czyli jak zwracać się do różnych osób

To były naprawdę wesołe zajęcia:-} Poznanie różnych rodzajów komunikacji bardzo zaciekawiło dzieci. Najpierw poznanie wydawałoby się dwóch trudnych słów: komunikacja formalna i nieformalna a uczniowie świetnie zrozumieli o co chodzi. Najbardziej dzieciom spodobały się kalambury oraz rozpoznawanie dźwięków. Dziękujemy za tak oryginalne zajęcia:-)

no images were found

 

ETAP 3

JĘZYK MEDIÓW

Zadanie 1 – Psotnik w telewizji 

Informacja czy rozrywka? Jak to rozpoznać? Na ostatnich zajęciach wyśmienicie uczyliśmy się przez zabawę. Dzieci świetnie poradziły sobie z rodzajami różnych programów. Oczywiście największą atrakcją było odgrywanie scenek.

no images were found

 

Zadanie 2 – Fakty, opinie i bliźniaki 

Przed zajęciami zastanawiałam się, jak wytłumaczyć dzieciom jak odróżnić fakt od opinii. Wydawało mi się to trudne, przygotowałam mnóstwo przykładów. Ogromnie się zdziwiłam, gdy okazało się, że dzieci doskonale radzą sobie z ich rozróżnianiem. W znakomity sposób powiedziały jak odróżnić fakt od opinii, podawały mnóstwo swoich przykładów. Co prawda nie za bardzo spodobał im się audiobook. Większość dzieci podzielała opinię, że był nudny albo dziwny. Za to w doskonale bawiły się przy określaniu opinii przy zbiorach Tomka. Oczywiście największa radość była, gdy okazało się, że w końcu dzieci mogą poznać Psotnika, wybrać tego który najbardziej im się podoba no i nadać mu imię. Było kilka propozycji do wyboru ostatecznie został nasz Psotnik stał się rozkosznym Klopsikiem:-)

no images were found

 

Zadanie 3 – Psotnik i różne media

Co to takiego są media? Czy na pewno wszystkie potrafimy rozpoznać? Dzieci w rewelacyjny sposób wymieniały to, co trafnie przychodziło im do głowy. Jedni wolą czytać książki drudzy wolą e-booki, inni uwielbiają przeglądać gazety, a jeszcze inni czas wolny spędzaliby najlepiej w kinie. A jakie zmysły wykorzystujemy? Czy tylko oko i ucho? Absolutnie nie! Jedna z uczennic powiedziała, że bardzo lubi zapach nowej książki! Następnie uczniowie wykonali w grupach komiks Calineczki. Sprawiło im to wiele radości. Na koniec burza mózgów- wybieramy kolor Psotnkia. Po burzliwym głosowaniu wygrał róż:-)

no images were found

 

ETAP 4

PRAWO

Zadanie 1 – Julka i Kuba bronią swoich praw w sieci

Prawo nie jest dla dzieci obcym terminem. Swobodnie potrafiły wymienić kilka praw np dziecka ale także zwróciły uwagę na to że można zdobyć prawo jazdy czyli możliwość jeżdżenia samochodem. Świetnie poradziły sobie z gwiazdą szeryfa. Na koniec oczywiście największa radość z ubierania Klopsika:-)

no images were found

 

Zadanie 2 – Nie oddamy Psotnika, czyli o prawach małych autorów

Dziś trzy dziewczynki pokazały swoje rzeczy, które przyniosły na zajęcia. Bawiliśmy się, że jest to wystawa i oglądamy ich dzieła. Nagle zmieniliśmy podpis pod pracami! Dziewczynki od razu zauważyły, że bardzo im się to nie podoba, że były dumne widząc swoje imię pod tym, co zrobiły. Wytłumaczyliśmy sobie dziś kto to jest autor i jakie są jego prawa. Dzieci świetnie poradziły sobie z rozpoznawaniem cytatów. Na koniec nasz Klopsik zmienił się w wąsacza w czapce z daszkiem:-)

no images were found

 

Zadanie 3 – Julka i Kuba poznają zasady bezpiecznego korzystania z mediów i internetu 

Po przerwie świątecznej powróciliśmy ze zdwojoną siłą do pracy. Akurat trafiliśmy na Quiz. Historia Pingwinka bardzo się dzieciom spodobała. Na wszystkie pytania odpowiedziały rewelacyjnie. Bardzo ucieszył mnie fakt, że uczniowie zwrócili uwagę na to, że Pingwinek za długo siedział przy nowym tablecie. Stwierdziły jednak, iż rodzice pozwolili mu na to tylko pierwszego dnia skoro to był jego prezent a potem na pewno ustalili czas Pingwinkowi. Na koniec nasz psotnik zamienił się w Wikinga:-)

no images were found

*******************************************************

2018/2019

NASZE NAGRODY ZDOBYTE W MEGAMISJI !

NAGRODA 1 

ZESTAW KREATYWNY 

no images were found

NAGRODA 2

TABLET

no images were found

NAGRODA 3 i 4 

KSIĄŻKI, AUDIOBOOKI, GRY PLANSZOWE, EKSPERYMENTY 

no images were found

 

TYDZIEŃ KODOWANIA Z MEGAMISJĄ 2018

W ramach MegaMisji dołączyliśmy do CodeWeek – Europejskiego Tygodnia Kodowania! To była MEGA moc! Najpierw ułożyliśmy kroki i zatańczyliśmy Taniec Robotów

Klasy drugiej w ramach CodeWeek – Europejskiego Tygodnia Kodowania wykonały Taniec Robotów?

Opublikowany przez Społeczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Wejherowie Wtorek, 16 października 2018

 

Następnie w ruch poszyły nasze ozoboty, które pokonały trasę z napisem CodeWeek. 

no images were found

Wykorzystaliśmy również tablicę multimedialną, na której rozkodowaliśmy obrazki oraz różne zadania z matematyki. 

no images were found

Na koniec razem z Photonem dzieci utrwalały zasady ortograficzne. 

no images were found

To była prawdziwa MEGAMISJA kodowania 🙂 

ETAP 1

KORZYSTANIE Z INFORMACJI

Zadanie 1 

Bałagan w encyklopedii Internetowej. 

Przed rozpoczęciem zajęć zarówno jak jak i dzieci byliśmy bardzo podekscytowani. Uczniom spodobał się rodzaj zajęć tym bardziej, że były różne aktywności. Ucieszyły się, że będziemy przechodzić kolejne etapy gry razem z bohaterami. Dzieci bardzo chętnie przechodziły kolejne kroki. Efektem naszej pracy był plakat, którego głównym motywem był żółw.Druga grupa w mojej szkole to sami chłopcy. Bardzo byli zaangażowani w rozwiązywanie zadań i zajęcia bardzo im się podobały!

no images were found

Zadanie 2

Dzielni poszukiwacze informacji.

 To były Mega zajęcia! Najpierw wybraliśmy się do biblioteki, aby znaleźć przewodniki po Sycylii i Islandii. Następnie dzieci podzielone na grupy wylosowały bilety lotnicze na jedną z wysp, o której będzie mowa. Co to były za emocje! Uczniowie prześcigali się w zdobywaniu jak największej informacji o miejscach wyprawy: pogoda, kuchnia, największe miasta, zabytki, atrakcje. Następnie zaprezentowane zostały wszystkie wiadomości a dzieci za pomocą naklejki – uśmiechniętej buźki wybierały, gdzie wolałyby pojechać. U nas wygrała Sycylia!  

Chłopcy bardzo ucieszyli się, że będą mogli poszukać ciekawych informacji o Sycylii i Islandii tym bardziej, że dwóch chłopców było w tych miejscach. Podzielili się z nami swoimi wrażeniami, opowiedzieli co jedli i co widzieli. Po prezentacjach grup jako wakacyjne miejsce zwyciężyła Islandia.

no images were found

Zadanie 3

Złapiemy Psotnika – prawda czy fałsz?

Te zajęcie to były emocje! Dzieci bardzo zaangażowały się w rozwiązywanie quizu. Niby proste pytania nie dla wszystkich były takie oczywiste. Ale to był dopiero początek! Prawdziwe emocje wywołała dyskusja na temat tego, które źródła informacji są wiarygodne a które trochę mniej albo wcale. Dzieci przytaczały informacje „z życia wzięte” szczególnie jeśli chodziło o reklamę i o to jak wpływa na nas. To była prawdziwa burza mózgów! Wszyscy z dzisiejszych zajęć wyszli baaaaardzo zadowoleni i ciekawi, co czeka na nas w kolejnym pomieszczeniu:-)

Grupie chłopców podobały się czwartkowe zajęcia. Dużo emocji wzbudziło odpowiadanie na pytanie prawda czy fałsz a także ustalanie które źródła informacji są są wiarygodne a które mniej. Najwięcej emocji wzbudziła oczywiście reklama.

ETAP 2

DZIECKO W ŚRODOWISKU MEDIALNYM

Zadanie 1 

Przedstaw się Psotnikowi. 

Kolejne zadanie rozpoczęło się od ogromnej ciekawości dzieci, czy udało nam się uwolnić Psotnika!Jakże były zdziwione, gdy okazało się, że Psotnik zrobił psikusa i podzielił się na 9!Pierwszy krok podzielił dzieci. Jedni opisywali siebie w bardzo swobodny sposób mając mnóstwo pomysłów. Inne dzieci miały ogromny kłopot, aby napisać choć jedno zadanie. Wspólnymi siłami udało nam się to zrobić! Gdy dzieci słuchały opisu innych dzieci (z materiałów dla nauczyciela)szczególnie dziewczynki Basi najpierw uczniowie stwierdzili, że jest wszystko dobrze, jednak nagle ktoś zwrócił uwagę, że jednak ta dziewczynka za bardzo się chwali. Wtedy ktoś inny doszedł do tego że podała tam swój adres, więc złodziej może się wkraść – wyszło to dzieciom rewelacyjnie!!!Jednak najwięcej MEGA radości sprawiły dzieciom nicki i awatary, które miały narysować i podpisać. Wyobraźnia dzieci nie miała końca! To były super zajęcia!

Zajęcia megawesołe! Szczególnie rysowanie swoich awatarów i wymyślanie nicków. Rozpoznawanie sprawiło nieraz trudność, ale też spowodowało, że dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy o niektórych dzieciach, czego jeszcze nie wiedzieliśmy!

no images were found

Zadanie 2

Akcja – komunikacja, czyli na ratunek Psotnikowi. 

To były bardzo ciekawe zajęcia. Dzieci w bardzo ciekawy sposób mówiły o różnych sposobach komunikacji i różnicach między nimi. Podawały wiele ciekawych przykładów co może być w sms do kolegi a co w mailu do nauczyciela. Przytaczały przykłady z życia wzięta. Podobało im się odgrywanie różnych scenek z rozmówkami.

Chłopców bardzo zainteresowały zajęcia, na których mówiliśmy o różnicach między różnymi rodzajami informacji i do kogo je kierujemy. Zadanie w odgadywanie tak lub nie spowodowało na początku troszkę trudności, ale z każdym pytaniem było coraz lepiej!

no images were found

Zadanie 3

Szanowny Panie Psotniku, czyli jak zwracać się do różnych osób. 

Dziś dzieci po wejściu do sali były bardzo zdziwione, że dywan przedzielony jest taśmą. Zaczęły same zgadywać co dziś będziemy robić. 
Najpierw bawiliśmy się w rozróżnianie do kogo można zwracać się różnymi zwrotami. Oprócz tych zaproponowanych w scenariuszu dzieci zaczęły wymyślać same np Czy może pani podać mi książkę? Czy dasz mi kawałek ciastka itp. To był dopiero początek zabawy! Największą radość sprawiły dzieciom kalambury. Najpierw każda z grup narysowała swoją rzecz a następnie dzieci kolejno wyznaczone pokazywały i wszyscy zgadywali. To było naprawdę MEGA śmieszne, bawiliśmy się przy tym doskonale! Potem zamienialiśmy wyrazy w opowiadaniu na dźwięki – wyobraźnia dzieci nie zna granic:-) Po tak kreatywnych i po prostu radosnych zajęciach stwierdziłam, że uczniowie zasłużyli na nagrodę. Każdy dostał przypinkę ze znaczkiem MegaMisji. Dziękujemy za super pomysł:-)

Chłopcom bardzo podobały się zajęcia. Najbardziej zadowoleni byli z kalamburów – sprawiły one dużo emocji i uśmiechu. Każde hasło udało się odgadnąć. Grupa świetnie poradziła też sobie z zadaniem dźwiękowym oraz z rozpoznawaniem różnic ze zwracaniem się do różnych osób. To były bardzo udane zajęcia!

no images were found

Zadanie 4

Superbohaterowie nie tylko w sieci. 

Przed rozpoczęciem zadania przeczytałam dzieciom fragment bajki oraz fragment książki o wspinaniu się na górskie szczyty. Nie podałam wcześniej nie podałam tytułów, gdyż chciałam, aby dzieci same rozpoznały, który fragment był prawdziwy, a który wymyślony. Dzieci zastanawiały się i podawały mnóstwo fajnych pomysłów, jakie przychodziły im do głowy, aby prawidłowo rozwiązać zadanie. Po burzy mózgów udało się dzieciom w prawidłowy sposób powiedzieć co było prawdą a co fikcją. Gdy przystąpiliśmy do zadania okazało się , że dzieci mają mnóstwo bohaterów zarówno tych fikcyjnych jak i prawdziwych. Bardzo spodobało się dzieciom zadanie dotyczące stworzenia przez siebie postaci opisanie jej a także pokazanie siebie i swoje cechy. Cieszy mnie to, że większość dzieci w swobodny sposób zaczęła opisywać siebie, swoje mocne, ale i słabe strony. Zadanie dodatkowe było bardzo fajnym doświadczeniem dla dzieci.

no images were found

 

ETAP 3

JĘZYK MEDIÓW

Zadanie 1 

Psotnik w telewizji.

Dzieci bardzo lubią, gdy zaczyna się kolejny poziom. Były bardzo ciekawe, gdzie tym razem schował się Psotnik. Przeprowadziliśmy świetną rozmowę na temat ulubionych programów. Przy okazji dzieci określały, które z nich są przydatne, a bez których można by się było obyć. Rozmawialiśmy też o zasadach korzystania z telewizji – czy można siedzieć bez ograniczeń. Oczywiście największą radość sprawiło dzieciom odgrywanie scenek. To były kolejne Mega fajne zajęcia!

Chłopcy bardzo zaangażowali się w te zajęcia. Dużo opowiadali o programach które lubią oglądać. Okazało się, że wszyscy bardzo chętnie oglądają programy o zwierzętach. W nagrodę za świetne odegranie scenek uczniowie dostali odznaki MegaMisji. Dziękujemy!

no images were found

Zadanie 2

Fakty, opinie i bliźniaki.

 Dzieciom bardzo podobały się przygody Tomka. Po wysłuchaniu od razu zaczęła się dyskusja na temat tego jaki jest Tomek, jakie są jego cechy. Uczniowie zastanawiali się też czy rozdając swoje skarby wykorzystywał innych czy dawał je aby im podziękować. Bardzo spodobała się dzieciom zabawa w odszukiwanie skarbów. Okazało się, że nawet kawałek sznurka może być przydatny np aby coś przywiązać. Stary klucz dzieci wymyśliły że można np wykorzystać do zabawy w czarodzieja. Wyobraźnia dzieci nie zna granic:-) Zakończenie było najbardziej zaskakujące. Jakże dzieci cieszyły się, że dostały skrzynię od MegaMisji!

Chłopcy byli zachwyceni Tomkiem. Stwierdzili, że może nie było to ładne z jego strony, ale potrafił kombinować i udało mu się zrobić tak, aby nie napracować się, ale dać innym niby nagrody. Dzieciom bardzo spodobało się szukanie skarbów. Stwierdzili, że im też wszystko by się przydało no może oprócz zdechłego szczura.

no images were found

Zadanie 3

Psotnik i różne media.

Co to dziś były za emocje!!! Nasze zajęcia zaczęliśmy od dokończenia poprzednich zajęć a dokładnie od nadania imienia naszemu Psotnikowi. Pomysłów było sporo: Franek, Krzyś, Pipi, Rudolf, Urwis itd. W głosowaniu wygrał Urwis:-) Radość dzieci była niesamowita! Dlatego z wielkim zapałem przystąpiły do kolejnej misji. Świetnie dzieci poradziły sobie z rozpoznawaniem mediów i z dobieraniem jakiego zmysłu używamy, aby je wykorzystać. Podawały bardzo trafne przykłady różnic między relacją radiową, telewizyjną i w gazecie. Po wysłuchaniu. Po wysłuchaniu fragmentu Calineczki od razu zabrały się do pracy w przygotowanie komiksu o bohaterce. Dzieciom bardzo spodobał się ten pomysł. 

Chłopcy byli dziś zachwyceni – wybierali imię swojego Psotnika. Po wyborach jednogłośnie uznali, że będzie się nazywał Megapsotnik:-) Następnie bawiliśmy się zmysłami – wzrokiem i słuchem. Uczniowie rewelacyjnie rozpoznawali różnice w komentowaniu w radiu a np. w telewizji. Podawali mnóstwo trafnych przykładów. Zajęcia były meeeega fajne!

no images were found

Zadanie 4 

Szyfr emotikonów.

Przed rozpoczęciem zajęć, myślałam że to będą trudne zadania do wykonania dla dzieci. Przygotowałam różne buźki wyrażające emocje i inne emotikony. Chciałam pokazać je dzieciom żeby zapoznały się z tymi znakami. Jakie było moje zaskoczenie, gdy okazało się, jak zaczęliśmy mówić o emocjach, że dzieci wyprzedziły mnie i od razu same zaczęły mówić o tym, że emocje widać po tym, jak się zachowujemy, a jak chcemy do kogoś coś napisać to są specjalne buźki…i tu wysypały się różne określenia i to różnych buziek, o których nawet ja nie miałam pojęcia! Na naszych zajęciach dzieci najbardziej zaangażowały się w pantomime. Były zachwycone tym rodzajem przedstawienia scenek. Poradziły sobie świetnie zarówno jeśli chodzi o pokazywanie, jak i odgadywanie. Zakończenie zajęć uświetniło ubieranie naszego Urwisa.Nie obyło się bez sporów, co wybieramy, jak go ubierzemy. Na szczęście dzieci doszły do porozumienia przez głosowanie!Zarówno uczniowie jak i ja nie możemy doczekać się kolejnego spotkania w MegaMisją:-)

To były Megafantastyczne zajęcia! Chłopcy w doskonały sposób pokazywali róże emocje – radość, zdziwienie, smutek itp. Reszta dzieci odgadywała. Zabawa była doskonała. Super udało im się przedstawić pantomimę – wszystkie grupy bardzo się zaangażowały i w rewelacyjny sposób pokazywały emocje jakie towarzyszą ludziom w różnych sytuacjach. Na końcu największa radość – wybór ubrania dla Megapsotnika. Grupa męska była niezwykle zgodna! Został on rycerzem w lśniącej zbroi i z tarczą w ręku:-)

 

ETAP 4

PRAWO

Zadanie 1 

Julka i Kuba bronią swoich praw w sieci. 

Dzieci bardzo szybko rozwiązały zagadkę PRAWO. Wysłuchały wierszyka o prawach dziecka. Uczniowie komentowali każde prawo i były to jak na ich młody wiek bardzo dojrzałe wypowiedzi. Potem dostały dwa arkusze szarego papieru. Na jednym z nich były narysowane dziewczynka i chłopiec. Grupa do tego przydzielona, miała jeszcze raz przeczytać wierszyk i wypisać prawa dzieci.Druga grupa miała narysowaną gwiazdę z prawami do informacji. Tam dzieci wykonywały rysunki. Uczniowie stwierdzili, że to bardzo ważne tematy. Jednak nie ukrywam bardzo czekali też co dziś będziemy mogli zrobić z naszym Urwiskiem:-) Uwielbiają go ubierać a ja uwielbiam patrzeć, jak moje dzieciaki uśmiechają się od ucha do ucha i są zadowolone z zajęć!

Chłopcy z wielkim zapałem podeszli do kolejnego etapu zadań z MegaMisji. Jeden z nich rozwiązał zakodowane hasło:PRAWO. Uczniowie sami wytłumaczyli co to jest prawo. Następnie wysłuchali wierszyka o Prawach dziecka i podawali różne przykłady związane z każdym prawem. Kolejnym etapem było podzielenie chłopców na dwie drużyny: jedni wypisywali prawa dziecka a drudzy robili rysunki do prawa o informacji. Obie grupy wykonały zadanie doskonale! Na koniec zajęć chłopcy stwierdzili, że znając swoje prawa człowiek czuje się ważniejszy i mądrzejszy!

 

no images were found

 

Zajęcia 2 

Nie oddamy Psotnika, czyli o prawach małych autorów. 

Dzieci jak zwykle z wielkim zaangażowaniem rozpoczęły zajęcia. Opowiadały o rzeczach. które same zrobiły i z których są bardzo dumne. Niestety nikt nie przyniósł swojego dzieła do szkoły. Ktoś był dumny bo narysował obrazek, ktoś inny zrobił coś z koralików, a jeszcze ktoś upiekł super ciasteczka. Bardzo fajnie wyszła burza mózgów dotycząca tego, czy ktoś inny może korzystać z naszych rzeczy i co czujemy, gdy weźmie je bez pytania. Z łatwością uczniowie rozpoznali cytaty z tekstu. Sami też próbowali znaleźć inne cytaty. Zajęcia jak zwykle były udane, a na koniec kolejne ubieranie naszego Urwiska!

Uczniowie na zajęciach bardzo chętnie opowiadali o swoich rzeczach, które sami zrobili. Niektórzy chłopcy mają swoje dzieła już kilka lat! Wśród wymienionych królowały klocki lego. Chłopcy fantastycznie poradzili sobie z określeniem kiedy możemy coś wykorzystać bez czyjeś zgody, a kiedy absolutnie nie. Podawali świetne przykłady gdzie można umieścić swoje dzieła. Na koniec zajęć czas na ubieranie Psotnika – czy chłopcy nie są niesamowici?:-)

no images were found

Zadanie 3

Julka i Kuba poznają zasady bezpiecznego korzystania z mediów i z Internetu. 

Za każdym razem nie mogę doczekać się kolejnych zajęć. Tym razem byłam ciekawa, jak dzieci poradzą sobie z quizem, i jaka będzie ich reakcja na taką formę zajęć. Jak zwykle dzieci nie zawiodły! Świetnie odpowiadały na wszystkie pytania ale najważniejsze dla mnie było to, że podawały mnóstwo swoich przykładów, albo komentowały bardzo trafnie swój wybór. Wiedza uczniów jest naprawdę ogromna aż serce rośnie! Podobał im się także kontrakt, a zwłaszcza ten, który mieli pokazać rodzicom. To były kolejne MEGA zajęcia! Dziękujemy:-)

Moi chłopcy byli bardzo zdziwieni i zaciekawienie, gdy zobaczyli, że na zajęciach będziemy rozwiązywać quiz! Oczywiście od razu włączyła się nutka rywalizacji, który zespół wygra:-) Uczniowie bardzo dokładnie słuchali każdego pytania i naradzali się, jakie poprawnej udzielić odpowiedzi. Byłam z nich bardzo dumna bo nie dość, że świetnie sobie radzili, to jeszcze podawali inne pomysły i rozwiązania, które można by było zastosować. To były baaaardzo udane zajęcia:-)

no images were found

Zadanie 4

Bliźniaki zapraszają do przyjaznego kina. 

Dzieciom bardzo spodobał się pomysł zajęć stworzenia przyjaznego kina. Świetnie poradziły sobie z określeniem osób niepełnosprawnych. Przy kolorowaniu budynku od razu uczniowie zauważyli, że jest podjazd dla osób na wózkach, czy mamy z dzieckiem oraz szersze drzwi – bez klamki, bo wpadli na pomysł, że muszą być to drzwi, które same się otwierają. Pomyśleli też, że musi być kilka sal kinowych, aby w jednej sali był lektor, w drugiej tłumacz języka migowego, w trzeciej sala dla rodziców z małymi dziećmi. Były to bardzo pouczające zajęcia, a dzieci jak zwykle były bardzo kreatywne. Na koniec oczywiście megaradość-ubieranie naszej Urwiski:-)

 

 

no images were found

 

ETAP 5

KREATYWNE KORZYSTANIE Z MEDIÓW

Zadanie 1

Multimedialny album z psotnikiem w tle.

Kolejne wyzwanie za nami. Dzieci dowiedziały się co należy zrobić, aby wykonać dobrej jakości zdjęcia. Najpierw jednak same rozpoznawały i decydowały o tym, które zdjęcia są dobrej jakości, które złej. Były spory między dziećmi o to, które zdjęcie jest nieudane. Jednak najwięcej radości sprawiło dzieciom samodzielne robienie zdjęcia. Uczniowie podzieleni na grupy sami musieli ustawić się tak, aby zdjęcie było jak najlepsze. Potem omawialiśmy wykonane fotografie. Na koniec zajęć oczywiście dzieci przebierały swoją ulubioną Urwiskę.

Na zajęciach chłopcy zabawili się w prawdziwych fotografów! Nie sprawiło im trudności podział zdjęć na bardzo dobre i kiepskie, potrafili wytłumaczyć swój wybór. Oczywiście najwięcej radości sprawiło im samodzielne wykonywanie zdjęć. Ponieważ w grupie są sami chłopcy, poprosiliśmy dziewczynki, aby były naszymi modelkami:-)Wszyscy świetnie się bawili!!!

no images were found

Zadanie 2

Audiopamiętnik Julki i Kuby

To były bardzo wesołe zajęcia:-) Dzieciom bardzo spodobało się udawanie różnych dźwięków i rozpoznawanie ich. Starały się wymyślać bardzo różne. Jednak najwięcej emocji wywołało nagrywanie dźwięków na tablecie, który oczywiście dostaliśmy od MegaMisji!!! Śmialiśmy się słuchając ich i odgadując co mogą oznaczać a wyobraźnia dzieci nie zna granic!Na koniec ubieranie naszej Urwiski – wyszła z niej słodka panieneczka:-)

To było udane spotkanie:-)Chłopcy rewelacyjnie naśladowali różne odgłosy, bawiąc się przy tym rewelacyjnie! Jednak to był dopiero początek. Najwięcej radości sprawiło nagrywanie swoich odgłosów na tablecie, który dostaliśmy od MegaMisji!Na koniec super zabawa – odgadywanie co oznaczają dane odgłosy. To były baaaardzo radosne zajęcia:-)

no images were found

Zadanie 3

Cyfrowe opowieści o psotniku.

Kolejne zajęcia okazały się super wyzwaniem! Uczniom bardzo spodobał się pomysł stworzenia cyfrowej opowieści. Dzieci pracowały w dwóch grupach: jedna w sali a druga w bibliotece. Obie grupy były bardzo zaangażowane i świetnie podzieliły się rolami, kto co robi. Rozpoznawanie cyfrowych opowieści okazało się bardzo ciekawe:-)

Nasza męska grupa wzbogaciła się o dziewczynkę:-) Dzieci z wielkim zaangażowaniem zabrały się za stworzenie cyfrowej opowieści. Doskonale poradziły sobie z wykonaniem rysunków do opowieści co zaowocowało bardzo trafnym rozpoznaniem historyjki przez drugą grupę. Dzięki tabletowi od MegaMisji uczniowie wykonali wspaniałe zdjęcia. Jeszcze raz dziękujemy!

 

ETAP 6

BEZPIECZEŃSTWO W KOMUNIKACJI I W MEDIACH

Zadanie 1

Ucieczka Psotnika i wirusy.

Dziś pierwszy dzień po feriach dzieci przystąpiły do pracy z ogromnym zapałem. Były bardzo ciekawe co będzie w kolejnej części. Ucieszyło mnie to, że dzieci mają tak ogromną wiedzę, gdyż rozwiązywanie zadań z kopert nie sprawiło sprawiło im kłopotu. Dzieci miały ogromną radość z układania własnego maila oraz hasła. Na koniec jak zwykle czekały na ubranie naszej Urwiski – niestety tym razem nasz szkolny sprzęt odmówił nam posłuszeństwa. Dzieci śmiały się, że zaatakował nas wirus, którego wyciągnęły z koperty:-)

Chłopcy byli bardzo ciekawi co znajduje się w poszczególnych kopertach. Świetnie radzili sobie z każdym zadaniem. Oczywiście najwięcej emocji wywołała ostatnia koperta.Chłopcy byli bardzo zdziwieni, gdy zobaczyli wirusa!W doskonały sposób uczniowie poradzili sobie z ułożeniem hasła według poznanych zasad oraz utworzyli adres internetowy. To były bardzo wartościowe zajęcia:-)

no images were found

Zadanie 2

Julka i Kuba publikują w internecie.

Na zajęciach przenieśliśmy się do Pocztówkowej krainy! Uczniom bardzo spodobała się historia Stasia i jego rodziny. Po przeczytaniu pierwszego fragmentu dzieci były zachwycone miejscem, o którym opowiadał Staś. Potem zdziwiły się, że tyle złego może przynieść nieprawdziwa informacja. Dyskutowaliśmy na temat tego, do czego nawet jeden nieprawdziwy wpis może doprowadzić. Na koniec podsumowaliśmy zajęcia i rozdałam dzieciom dzieciom wnioski z nich płynące spisane na kartce. Na szkolnym holu również wywiesiliśmy wnioski z zajęć oraz nasze rysunki dotyczące Pocztówkowej krainy.

Uczniowie wybrali się do Pocztówkowej Krainy. Byli bardzo ciekawi, jakie przygody przeżyje tam Staś. Po przeczytaniu pierwszego fragmentu stwierdzili, że sami chętnie by tam pojechali. Jednak, gdy usłyszeli co potem się stało, bardzo im się to nie spodobało! Przyznali jednak, że niestety w internecie już nie jeden raz trafili na nieprawdziwe informacje. Przypomnieliśmy wszystkie zasady związane ze stawianiem różnych rzeczy do internetu. Na koniec oczywiście ubraliśmy Megapsotnika:-)

no images were found

Zadanie 3

Tajemnica Psotnika

Te zajęcia były bardzo inspirujące. Zanim zaczęły się zastanawiałam się, jak dzieci podejdą do tematu tajemnicy, czy poradzą sobie z rozróżnieniem kiedy nie zdradzać sekretu, a kiedy koniecznie trzeba komuś go zdradzić. Dzieciom bardzo spodobała się forma zajęć – odgrywanie scenek. Jedna grupa została w sali, druga zajęła bibliotekę, trzecia pracowała na korytarzu a czwarta na sali gimnastycznej. Uczniowie nie potrzebowali w zasadzie żadnej podpowiedzi. Pracowali znakomicie, aby jak najlepiej odegrać scenkę i przedstawić istniejący w niej problem. Gdy spotkaliśmy się w klasie, byłam zachwycona jak wspaniale dzieci przygotowały się do odgrywania roli. Okazało się, że uczniowie bez problemu podawali przykłady kiedy koniecznie trzeba złamać tajemnicę, a kiedy należy zatrzymać ją dla siebie. Na koniec oczywiście ubieraliśmy naszą Urwiskę, która zamieniła się w Czerwonego Kapturka:-)

Na zajęciach dużo radości – odgrywanie scenek! Ponieważ potrzeba było więcej osób poprosiliśmy poniedziałkową grupę o pomoc. Scenki zostały doskonale odegrane a co najważniejsze wnioski wyciągnięte z nich były bardzo trafne! Dzieci rozumieją, że są tajemnice, o których koniecznie trzeba powiedzieć osobie dorosłej!

ETAP 7

ETYKA I WARTOŚCI W KOMUNIKACJI I MEDIACH

Zadanie 1

Psotnikowa przyjaźń i nowe media

Prawdziwa przyjaźń to jedna z najważniejszych rzeczy w życiu. Dzisiejsze zajęcia potwierdziły to w 100 procentach! Dzieci bardzo trafnie określiły cechy prawdziwej przyjaźni, podawały przykłady. Mówiły też co dla nich jest ważne w przyjaźni, co cenią w drugim człowieku. Bardzo pozytywnie zachwyciło mnie to, że uczniowie mówili o tym, że też od nich dużo zależy w kontaktach z drugim człowiekiem. Na koniec nasza Urwiska z Czerwonego Kapturka przemieniła się w bardzo nowoczesną dziewczynkę – zamiast koszyczka w ręce trzyma telefon komórkowy:-)

Przyjaźń, przyjaciel to takie ważne słowa w naszym życiu. Na dzisiejszych zajęciach dużo rozmawialiśmy na ten temat. Zaczęliśmy od zabawy – jedna osoba ma zawiązane oczy druga ją przeprowadza. Wrażenia dzieci po tym zadaniu były bardzo trafne: jak się nie widzi ciężko by było samemu sobie poradzić, dobrze że kolega, któremu ufałem był ze mną itp. Następnie wypisywaliśmy co lubimy robić z przyjacielem: bawić się, grać, rysować, ale także uczyć się razem czy pomagać sobie wzajemnie. Wybierając karteczki, również różne rzeczy miały dla chłopców znaczenie:wspólne pasje, ktoś mnie rozweseli czy zaufanie. Na koniec kolejna przemiana Megapsotnika – oczywiście koniecznie musiał dostać telefon komórkowy:-)

no images were found

 

Zadanie 2

Psotnik i ważne emocje

Emocje to bardzo trudny temat. Wiele godzin spędziliśmy na rozmowie o nich przy okazji różnych wydarzeń w klasie czy poza nią. Dlatego uczniowie w świetny sposób przystąpili dziś do zadań. Spodobała im się ruchoma buzia, na której próbowali pokazać i nazwać emocje. Dużo śmiechu było przy zabawie w parach – każdemu udało się odgadnąć co pokazuje druga osoba. Przy zadaniu ze scenkami podzieliłam dzieci na dwa zespoły – jeden pracował w klasie, drugi na holu. Rewelacyjnie pokazali emocje w wypowiadanych przez siebie zdaniach. Na koniec największe emocje to oczywiście ubieranie Urwiski – i tak nasza Urwiska z Czerwonego Kapturka zamieniła się w słodkiego króliczka:-)

Zajęcia o emocjach zawsze wywołują dużo…emocji:-) Dzieciom spodobała się buzia, na której można było pokazać radość, złość czy smutek. Wzajemne pokazywanie mimiki i odgadywanie co chcemy przekazać było bardzo radosne, ale też nie zawsze łatwe. Następnie uczniowie byli podzieleni na dwie grupy i każda z grup miała przedstawić scenki, rozmowy i pokazać jak najwięcej emocji! Wszystkim świetnie udało się i zagrać i odgadnąć co drugi człowiek może czuć w danym momencie. Na koniec przebieranie Megapsotnika – dzieci już chyba tęsknią za piękną pogodą i wakacjami:-)