PROGRAM  e-TWINNING

                                                                     EUROPEJSKA SPOŁECZNOŚĆ SZKOLNA

 

Program eTwinning promuje współpracę szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), oferując szkołom wsparcie, narzędzia oraz usługi. eTwining poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i  otwarcia na Europę. W dniach 26 – 27 listopada pani Iwona Giergielewicz, Agnieszka Gwizdalska i Lucyna Pocobiej uczestniczyły w krajowym szkoleniu „Programowanie z eTwinning”.                                                                      

Owocem tego jest stworzenie projektu  „Od Wejherowa do Krakowa – legend i tradycji długa droga”, promującego szeroko pojęty regionalizm i współpracę ze pięcioma szkołami z różnych stron Polski. Uczniowie z naszej szkoły będą mieli możliwość nawiązać kontakty z rówieśnikami z Krakowa i Wodzisławia Śląskiego.  Poznają legendy, ciekawe miejsca, charakterystyczne potrawy  oraz zwroty regionalne. Uczniowie z Małopolski i Śląska poznają kulturę Kaszub. Głównym zadaniem będzie stworzenie gry z elementami kodowania lub programowania, przygotowanie przepisów na potrawy regionalne oraz ich wykonanie. Nasz projekt bardzo spodobał się organizatorom, został  zarejestrowany i czeka już tylko na szybkie wdrożenie w życie. Przed nami bardzo ekscytująca praca!

ETAP IV

Ostatni etap to przygotowanie potrawy kojarzącej się z danym regionem Polski. My upiekliśmy obwarzanki krakowskie. Włożyliśmy w to wiele serca, dlatego wyszły takie piękne, rumiane a przede wszystkim przepyszne 🙂 

 

ETAP III

Kolejnym etapem w projekcie było przygotowanie gry, która miała na celu zaznajomienie dzieci z południa Polski z naszym regionem. Utworzyliśmy grę planszową, do której dodane były zadania do wykonania:

  • ułożenie puzzli z wizerunkiem Jakuba Wejhera
  • rozwiązanie krzyżówki, której hasłem była Wierzyca – najwyższe wzniesienie znajdujące się na Kaszubach
  • dopasowanie kaszubskich kolorów do ich znaczeń
  • rozkodować hasło – Kalwaria Wejherowska
  • rozszyfrowania hasła – Słowiński Park Narodowy 

 

My również dostaliśmy gry od naszych koleżanek i kolegów z Krakowa i ze Śląska. Sprawiły nam one wiele radości i chętnie w nie zagraliśmy. 

 

ETAP II

Drugim etapem naszego projektu było przedstawienie legendy z innego regionu. Koledzy z Krakowa wysłali nam kilka propozycji, a dzieci z naszej klasy wybrały legendę Pan Twardowski. Uzgodniliśmy też, że przedstawimy ją w postaci teatrzyku kukiełkowego. 

Zaczęliśmy od przygotowania w grupach kukiełek z drewnianych łyżek, materiałów, wstążeczek itp. 

 

Wszystkie dzieci w swoich grupach były zaangażowane. Padało wiele ciekawych propozycji. Uczniowie samodzielnie zaprojektowali i wykonali elementy do przedstawienia kukiełkowego. 

Następnym krokiem było wylosowanie przez dzieci fragmentu legendy, którego trzeba nauczyć się pięknie czytać. 

W piątek 13 kwietnia nadszedł dzień premiery. Najpierw powstała dekoracja, następnie dzieci przedstawiły swój teatrzyk kukiełkowy. Uczniowie zagrali wspaniale! 

 

 

ETAP I

Pierwszym etapem naszej pracy było zapoznanie się z dziećmi z innego regionu Polski.Dzieci z klasa 1a samodzielnie przygotowały kartki świąteczne i wysłały je do dzieci z Wodzisławia Śląskiego. 

Ogromną radość sprawiła dzieciom przesyłka od dzieci ze Śląska – samodzielnie wykonane kartki świąteczne! 

Jednak najważniejsza prezentacja była dopiero przed uczniami. Każde z dzieci krótko zaprezentowało się,  następnie wszyscy uczniowie zaśpiewali fragment kaszubskiej piosenki.